Macam-macam jenis gedik...


Assalamualaikum...

[aku-kau punya entry]

Gedik ni berjenis-jenis. Percaya atau tidak, semua orang ada gediknya yang tersendiri. Contohnya :

1. Gedik dengan lelaki
Aku pun tak paham dengan spesis macam ni. Bila duduk dengan kawan dia, takde pulak nak bergedik macam tu. Bila jumpa kaum Adam, makin jadi-jadi pulak gedik dia. Ada yang jenis kontrol ayu. Sah-sah lah hipokrit!


2. Gedik tak bertempat
Ni mungkin gedik tahap terok ar. Sebab kat semua tempat dia menggedik. Dah tu, kena tegur buat tak endah je. Ada lah junior-junior aku yang spesis macam ni. Rasa nak sepak je muka dia. Lepas tu, bila dah kena 'sound', mau pulak terasa hati. Merajuk lah kononnya. Dah sah-sah salah kau, yang bergedik terlebih-lebih tu ape hal? Nak tunjuk perfect? Blah ar, jangan harap aku nak berbaik dengan orang tak reti hormat ketua macam korang.

3. Gedik perasan bagus
Ini pun terok jugak. Kejadah apa nya nak perasan bagus. Tambah-tambah budak baru. Macam junior kelab aku. Ada lah sorang budak ni, memang aku anti dengan dia lah. Ramai jugak senior(kawan-2 aku) yang tak berapa 'ngam' dengan dia ni. Pernah sekali cikgu tegor cara dia tepuk kompang salah. Alih-alih dia jawab, ikut cara aku. Sengal! Tau cikgu aku jawab apa?

Cikgu : Dia main cara lain, kamu main lain. Takkan sama.
Junior : ....

LOL! Mau tak puas hati aku masa tu? Mestilah. Dah lama aku geram dengan budak ni. Tunggu nak singkirkan dari kelab aje. Bukan aku je yang selalu ditegurnya. Ramai jugak geng aku, dalam kata lain, senior dia lah, dia selalu tegur cakap kitorang main salah. Eh, lebih-lebih pulak budak ni. Padahal dia punya salah, lagi berkali ganda dari kitorang. Aku tau sebab aku selalu usyar budak ni masa latihan! Huh!


4. Gedik orang alim
Spesis ni tak lah gedik mana pun. Sikit-sikit je. Tak melebihi pun. Dan jaranglah nak tengok diorang ni menggedik.

5. Gedik bertempat
Gedik macam ni dah tentu-tentulah berlawanan dengan gedik tak bertempat tadi tu. Hanya dalam sesetengah hal je dia tunjuk dia punya gedik. Ok?


Semua orang ada gediknya yang tersendiri. Aku pun ada waktu aku menggedik. Tapi terpulanglah korang nak kelaskan kegedikan aku ni macam mana. Bagi aku, tak salah nak menggedik, jangan over sudahlah. Lagi satu, kalau tak gedik, nanti orang anggap kita ni pendiam, ulat buku dan spesis dengannya, yang mana kita diklasifikasikan dalam kalangan 'unsociable people'. Nanti susahlah orang nak dekat dengan kita. Betol kan?


Salam sayang untuk kalian. Tata...






1 comment:

Ron95 said...

hak ni aku beh usya...sempoi!!!

 
This blog is fully edited by Nor'Izzati Hazirah Binti Zulkarnain | No copycat-ing , be polite | N_IZRAH'S copyright ©